Allmänt, Fika, Lollo tipsar, Lunch, Mellis/Kvällis, Protein Bakamedprotein, muskelmat, nyttigfika, proteinkaka, päronkaka

Päronkaka

Nyttobak efter skogsrunda denna söndag. Är det något jag har svårt för men jobbar mycket på för tillfället så är det att komma underfund med vad den där "berömda balansen" är. Jag vill så mycket, så att balansera upp detta är svårt. Träning i all ära, jösses vad jag gillar det mej jag lägger samtidigt väldigt mycket tid, tid sommar ibland känner att man inte har när man prioriterar bort andra saker som man också vill! 
Idag kopplade jag väck gymet på förmiddagen, passade på och verkligen njöt av en skogsrunda med mina föräldrar, i morgon går jag på jour igen och då är det omöjligt att sticka till skogen. I slutet på rundan kurrade magen efter både kaffe & frukost och jag hade redan förberett allt till Denna päronkaka. Och där kommer vi till nästa steg på balansstegen! Jag älskar att baka! Det är så rogivande och utmanande på något sätt, terapi på hög nivå! MEN så kommer man till den biten att... det ska vara utan gluten, helst helt laktosfritt, fett i form av smör är uteslutet och kalorierna får gärna vara få. Inte alltid en lätt nöt att knäcka men denna päronkaka blev verkligen toppen!
Innehållet för er hel kaka är 840kcal, jag använder en mindre springform så delade kakan i 6 bitar.  Blir näringsvärdet per bit: 140kcal varav 17g protein, 7g kolhydrater & 6g fett. Perfektion!
Jag serverade med kvarg eller grädde och lite hackade nötter. 

OBS! För 20% rabatt på proteinet - gå in på min instagram @LouiseLolloJohansson, följ länken i min profil och uppge koden PBLOLLO 

(null)

Ingredienser:
2 ägg
2msk sötströ (ICA)
1,5 dl proteinpulver med päron/vaniljsmak från Gaam Nutrition - köps på proteinbolaget.
 1 Propud vanilj eller proteinpudding päron/vanilj från barebells. 
1,5 dl pofiber
1,5 dl Fettreducerat mandelmjöl - funksjonell mat
1 msk kokosmjöl
2 tsk bakpulver
1 päron
Kardemumma
Salt
Mandelflagnor att garnera med

(null)

Gör så här:
Vispa upp äggen med sötströ så det blir gult och fluffigt. Tillsätt sedan proteinpuddingen och blanda väl. Dela päronet och finriv ena halvan som sedan hälls i smeten. Blanda ihop alla torra ingredienser och vänd sedan försiktigt ner i smeten. Bland väl men inte FÖR mycket. 
Häll smeten i en mindre springform, "smöra" med kokosolja och "bröa" med mandelmjöl & mandelflagnor. Skär fina bitar av den andra päronhalvan och gör ett fint mönster i kakan, häll sedan på några extra mandelflagnor och stoppa sedan in kakan i ugnen. Grädda i ca. 20 minuter på 200 grader. 

(null)

(null)