Kladdig Kaseinkaka

I stort sett varje kväll tar jag en (eller två 😜) skopor Kasein-protein som kvällis. Ibland bara som det är med lite vatten och gör en pudding eller så toppar jag med något gott som bär, fröer, nötter m.m. 

Kasein är det protein som kroppen tar upp långsammast och passar därför perfekt på kvällen, pumpar ut en liten dos i taget till musklerna och förhindrar nedbrytning under natten.
Igårkväll tyckte jag det ryckte lite i bakfingrarna och experimenterade fram en kladdkaka på kvällens portion Kasein, det blev verkligen SUPERGOTT! Jag gjorde på Bountysmaken från SSN (finns att köpa på proteinbolaget) och toppade med en skopa proteinglass från Lohilo, kvällis i världsklass 👌

Ingredienser:

1 skopa Kasein - Bounty från SSN
Ca. 1/2-1dl vatten
1 ägg
1msk kokosmjöl
1/2 tsk bakpulver
1/2 msk kakao
2 droppar stevia sötning, jag tog med caramellsmak men funkar nog lika bra med t.ex. Choklad, kokos eller vanilj.
2 msk matkvarg (går bra med vanlig med)

Gör såhär:
Sätt ugenen på 200 grader.
Blanda ihop alla torra ingredienser, häll sedan i ägg, kvarg & till sist vatten tills det blir en kladdig massa. Häll smeten i en liten ugnsfast portionsform och grädda ca. 10 minuter.
Ät med glass, kvarg, grädde eller vad som faller i smaken.

Näringsvärde i en kaka:
295 kcal, varav 

38g protein
10g fett
8g kolhydrater

Ät och njut med gott samvete!