Allmänt, Frukost, Lollo tipsar, Lunch, Mellis/Kvällis, Protein Bröd, frukost, mellanmål, mellis, pofiberbröd, proteinbröd, stekpannebröd, äggamacka

Stekpannebröd

En macka är alltid en macka! Och har man inget bröd hemma men vill ha det illa kvickt är det perfekt att sno ihop ett stekpannebröd!
Idag blev det ren improvisation - jag tog vad jag hade och vad jag trodde skulle funka - det blev bra, tjockt och luftigt och god smak!

Ingredienser:
1 ägg
1 dl soyghurt
1/2 dl vatten
2 msk pofiber
2 msk ärtprotein
1 msk krossade linfrön
1 msk finmalt fibrex
1 msk solroskärnor
2 tsk fiberhusk
2 krm bakpulver
Brödkryddor & salt
Kokosolja att steka i

Gör såhär:
Blanda alla torra ingredienser i en skål.
Vispa upp ägget i en bunke och tillsätt soyghurt och vatten. Vänd ner de torra ingredienserna och blanda ihop allt till en kletig deg.
Värm upp en mindre stekpanna, ca 15cm i diameter och pensla botten med naturell kokosolja. Tryck ut degen så den täcker hela botten och stek på medelhög värme tills den har stelnat, ca 3-4 minuter, vänd sedan och stek ca 2 minuter till. - snabbt och lätt!

#1 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

så gott

#2 - - JUNITJEJ:

Det ser gott ut!